Hayallerim Yıkıldı!

Bugün benim için asıl hayallerime dönüş yaptığım bir gün oldu.
Zaten bir süredir düşündüğüm bir konu kafamı kurcalarken, annemle belgesel izliyorduk.
Hayvanları kurtaran bir veteriner ana konusu idi belgeselin.

6 yaşımdan beri hayalini kurduğum şey Veterinerlik idi. Hayvan doktorlarına Veteriner dendiğini 6 yaşında öğrenmiştim o günden beri Veteriner olmak istedim. 
Sürekli bunu söyleyip durdum, yaşıtlarım öğretmen olmak istiyorum, doktor olmak istiyorum derken ben Veteriner olmak istiyorum diyordum.

Zaman geçti, liseye başladım. 
Hatırlıyorum da 9. sınıf benim için pek çok zorlu günleri beraberinde getirmişti. Ders çalışmıyor, okulumdan, sınıf arkadaşlarımdan ve öğretmenlerimin tümünden nefret ediyordum. Derslerim berbattı. 
O yıl 9. sınıfın sonunda Veterinerlik hayalimi bir kenara bıraktım çünkü sayısal zordu ve ben ders çalışmak istemiyordum, fizik, kimya ve biyoloji öğrenmek istemiyordum. En az nerede zorlanacaksam orada olmayım diye düşündüm. Ayrıca lise hocalarım da Veterinerliğin önünün kapalı olduğunu, çok zor bir bölüm olduğunu söyleyip duruyorlardı, benim sözele yeteneğim olduğunu söylüyor, sayısal alanda başarılı olamayacağımı, veterinerlik kazansam dahi orayı okuyacak kadar sabırlı olmadığımı düşünüyorlardı. 
Ayrıca çevremde ki diğer herkeste aynı fikirdeydi. Bende bir süre sonra onlara katıldım, belki de veteriner olmama gerek yoktu, hayvanlara başka şekilde yardım ederdim böyle düşündüm.

Ve sonra yıllar geçti, felsefe bölümünü kazandım ve çok sevdim ama bununla alakalı yapabileceğim bir mesleği hiç istemedim. Gazetecilik dedim hep, hatta şuan bir gazetede de yazıyorum biliyorsunuz ama uzun süredir bunu sorguluyorum. Elbette istediğim bir meslek fakat bana uygun mu? 
Bahsettim mi anımsamıyorum fakat bazı sağlık sorunlarım var ve gazetecilikte ki bu koşuşturmayı başarabilecek miyim? Gazetecilik mesleğinin gerektirdiği geceli gündüzü hayatı kaldırabilecek miyim? Hem bu mesleği yaparken hemde gelecekte hayal ettiğim gibi harika bir anne olabilecek miyim?

Sonra işte bugün ilk gerçek hayalimi hatırladım. Bunu gerçekten tüm kalbimle ne kadar istediğimi hissettim, bu hayali kurarken gözlerimin mutluluktan dolduğunu gördüm. 
Açıköğretim okumayı düşünüyordum ikinci üniversite olarak, Laborant ve veteriner sağlık adında bir bölüm vardı bunu okuyup dikey geçiş yapabileceğimi düşünüyordum zaten anneme bu fikrimi açtığımda oda çok destek çıktı sağ olsun, ilk defa gerçekten kesin karar vermiştim ve başarılı olacağıma inanıyordum fakat bu bölümü ikinci üniversite kapsamından kaldırmışlar! Düşünebiliyor musunuz? Hayallerim yıkıldı! 

Tekrar hazırlan demeyin lütfen, 3. sınıfa geçtim. Artık bitmeye az kalmışken bu bölüm bitsin istiyorum. Ayrıca ben başka küçük hayallerin peşinde koşarken Veterinerliğin puanları epeyi yükselmiş ha bir de sayısala dair en ufak şey bilmiyorum, yıllarım geçer ancak kazanırım sanırım.
Kısaca hayallerim yıkıldı işte. Şu kadarını söyleyebilirim kim ne derse desin, ne yaparsa yapsın en gerçek, en içten hayallerinizden asla vazgeçmeyin. Bir gün keşke demek dünyanın en kötü şeyi.

Yorumlar

  1. Ben de küçükken veteriner olmak isterdim. Çok küçüktüm ama. Amcam "Filin hortumu koparsa nasıl dikeceksin?" Diye sormuştu. Düşünmüş, düşünmüş vazgeçmiştim. Şimdi ise hayallerimi gerçekleştirmek için çabalıyorum. Veteriner olmak değil, o çok eski de kaldı ama ben de şuan çok insanla uğraşıyorum. Yapamazsın diyenlere aldırmıyorum. Keşke herkes hayallerinin peşinden gidebilme cesaretini gösterebilse. Umarım bundan sonra yolun hep aydınlık olur :)

    YanıtlaSil
  2. Canım öncelikle hiçbir şey için üzülme
    Umudunu da yitirme , hayat bazen istemediğimiz sularda yüzdürüyor bizi.
    Umarım bütün hayallerin gerçek olur . Sevgiyle

    YanıtlaSil
  3. çok şaşırdım..açık öğretimde her bölüm sınavı bir kez kazanan birisi için açık biliyordum.. ki hemşiler vs sağlıkta 2 yıllık veya lise mezunları lisans tamamlamak için hep veteriner laborantlık okuyorlardı..
    sıkma canını desem iyi gelecekse sıkma canını.. ama inan geçecek..üzüleceksin , pişman olacaksın, ama alışacaksın kabulleneceksin ve artık bu konuda bir şey hissetmeyeceksin.. hem vardır her işte bir hayır dimi :) belki sayende inanılmaz haberler öğreniriz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende buna sığınıyorum "her işte bir hayır vardır". Belki de dediğin gibi olur, belki de iyi bir haberci olurum kim bilir :)

      Sil
  4. o hevesini kıranların da hevesi yarım kalsın desem kötü biri olur muyum acaba inş bundan sonra her istediğini yaparsın başarırsın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım kötü birisi olmassın, ben diyorum çünkü :D Umarım...

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hayat ve Mutlulukla İlgili

Bir Adım, Bin Mutluluk :

Rukiye Türeyen: %99 Engeli ile Kitap Yazdı