YENİ YIL SOHBETİ :)

 


   Yeni bir yıla girmemize şurada saatler kala bir şeyler karalamak istedim malum bu konu da bir şeyler yazmadan olmazdı.
   Benim için 2015 bir yandan çok güzel bir yandan da oldukça sıkıntı verici anlarla doluydu doğrusu. Yine de güzel bir yıldı. Her yıl bugün kendimi hem oldukça heyecanlı hemde biraz buruk hissederim. Sanki bir önceki yıl da yaşadıklarım artık benden çok uzaklarmış ve artık onlar benim anılarım değilmiş gibi... Diğer yandan yeni bir yıla giriyoruz değil mi? ( Dans eden emoji) Kimileri yeni yıla girmeyi bir yıl daha yaşlanmak olarak görse de ben hayal ettiğim geleceğe bir yıl daha yaklaşmak olarak görüyorum. Yeni yıl benim için yeni umutlar demek ve yeni yılın gelişi benim için kutlanmaya değer. Bazıları kutlanmaya değer bir şey olmadığını düşünse de veya yeni bir yılın gelişi umurlarında olmasa da bence son derece önemli. Bu tarz günlerin değerlendirilmesi gerek diye düşünüyorum. Bir çoğumuz tüm bir yılı maddi ve manevi tonlarca sıkıntı içinde geçiriyoruz, eğlenmeye vakit bile bulamıyoruz çoğu zaman. Kimimiz işlerden, kimimiz derslerden başını kaldıramıyor. Bu yüzden yeni yıl, sevgililer günü, anneler günü, babalar günü, dini bayramlar, resmi bayramlar tüm özel günler kutlanmaya değer. Tabii ki gidin çılgınca eğlenin, herkes ne yapıyorsa siz de onu yapın demiyorum. Şunu söylüyorum "mutlu olacağınız şeyi yapın." Bu yeni yıla girerken siz de mutlu olacağınız şeyi yapın ve hatta birilerini mutlu edin.

Uzun zamandır görüşemediğiniz dostlarınızı evinize davet edin. Hiç bir hazırlık yapmanıza bile gerek olduğunu zannetmiyorum ülkenin yarısı karla kaplı iken dostlarınızla kar eşliğinde kahve için.





   Ailenizle zaman geçirin. Biliyorum ki insan derslerden, işlerden ailesiyle bile kaliteli zaman geçiremiyor bu yeni yılda ailenize vakit ayırın hazır kar da yağmışken sıkı sıkı giyinin ve bu yeni yıla da hep beraber kardan adam yaparak girin. Annenizin, babanızın yatağına onlar için yazılmış bir mektup bırakın. Hatta bu gece tüm aile birlikte uyuyun.   

Sevgilizle zaman geçirin. Maddi olarak durumunuz yerinde ise güzel ve özel bir yemeğe çıkın bu hayatınıza farklılık katacaktır. Yok efendim ben öğrenciyim maddi durumum yetmez öyle şeylere diyorsanız -bendensinizdir :D- alın kahvelerinizi uzun uzun sohbet edin, eminim sinemaya gitmekten, kafelerde oturmaktan, okul hakkında veya iş hakkında konuşmaktan gerçekten kaliteli bir sohbeti uzun zamandır etmemişsinizdir. Bizim ilişkimiz mesafeli kardeşim biz ne yapalım diyenlerde olacaktır -iki yıl önceki ben buda :D- arayın ve ona bugüne kadar hiç söylemediğiniz güzel bir söz söyleyin. Görüntülü konuşun. Mutlaka mutlu etmenin ve mutlu olmanın bir yolu vardır.
Ben bu yıl başı ateş yakıp battaniyelerimize sarınıp oturup kahve içmeyi çok istemiştim, hava şartları el vermedi maalesef buda benden yapabilecek olanlara ve hala ne yapsak diyenlere öneridir.

   Ve unutmayın yeni yıla girmeden önce uzun zamandır görüşmediğiniz, aranızda dargınlık, kırgınlık bulunan insanları arayın. Çünkü bu yılı onlarla geçirdiniz fakat bir daha ki yılı onlarsız geçirebilirsiniz. 

  Ha bir de belki de en önemlisi budur, maddi durumu gerçekten kötü olan hatta ekmek alacak durumu dahi olmayan bir çok aile, bir çok insan var. Bu yıl kenara onlar için bir kaç kuruş atın, giymediğiniz kıyafetlerinizi akrabalarınıza dağıtmak veya çöpe atmak yerine bu insanlara bağışlayın. Hatta maddi durumunuz çok yerindeyse onlar için alışverişe çıkın. Kitaplarınızı ihtiyacı olan çocuklar için saklayın. Kütüphane yapma hevesiyle bir daha asla okunmayacak kitapları kendinize saklamayın. Onlar için yanıp tutuşacak ama edinemeyecek insanları unutmayın. 
   Son olarak bir şey daha var, hayvanları unutmayın lütfen. Kar yağdı, havalar deli soğuk. Bir çok hayvan sığınacak yer arıyor. Onlara sığınacak yerler sağlamaya çalışın. Bu havada onlar için karınlarını doyurmakta oldukça zor olacak. Hiç olmassa artan yemeklerimizi evlerimizin önüne, çöp toplama alanlarının çevresine koyalım. Bunun dışında Migroslarda sadece 1 TL'ye "Dostluk Mamaları" var kediler ve köpekler için onlardan edinip dostlarımızın karınlarını doyurabiliriz diyorum. Camlarımızın önünden de kuşlar için bulgur, buğday, ekmek kırıntısı gibi şeyleri eksik etmeyelim. Ha bir de su. Suların soğuklardan dolayı donma ihtimali olduğundan su bulmakta da güçlük çekecekler. Bıraktığımız yiyeceklerin yanına bir kapta su bırakalım içine bir damla zeytinyağı damlattığımız da sular donmayacaktır arkadaşlar. Aynı şey kuşlar içinde geçerli. Çay tabaklarına yada sizin için ne uygunsa ona su doldurup bir damlada zeytinyağı damlatıp camlarımızın önüne bırakalım.

   **Umarım yeni yıl hepimiz için huzur, mutluluk ve en önemlisi hem bizler hemde ailelerimiz için sağlık dolu geçer. 
İYİ YILLAR, SEVGİLER, ÖPÜCÜKLER...



Yorumlar

  1. Ne sıcak bi yazı olmuş bu böyle^^ bence de bu gece sevdiğimiz şeyleri yapmak için bi fırsat olarak görülebilir, sevdiklerimizle sıcak bi sohbetten daha keyifli ne olabilir ki! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim öncelikle :) Kesinlikle katılıyorum. Yapılabilecek en güzel şey bu. İnsan özellikle yokluğunda çok arıyor :)

      Sil
  2. 2016 yılı takipte olduğum bir blog daha .. :) Senden daha fazla post bekliyorum canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım takibine değecek kadar güzel gider canım, çok sağol. Sık sık gelecek yenileri :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hayat ve Mutlulukla İlgili

ÇEKİLİŞ BAŞLASIIINNN!!!!!! (KAPANDI)

Bir Adım, Bin Mutluluk :